مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات روستایی شهرستان ری پرداخت شد

سعید دهقان روز سه شنبه در حاشیه کارگروه جلسه اشتغال شهرستان ری اظهار داشت: سهمیه این شهرستان از اعتبارات روستایی و عشایری در سالجاری ۳۰۰ میلیارد ریال بود که ۲۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد ریال آن تا پایان سال پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: این میزان از اعتبارات برای ۱۶ طرح پرداخت شده است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کار استان تهران از پرداخت ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بخش خانگی و روستایی شهرستان ری اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۸۱ نفر از متقاضیان واجد شرایط و با اشتغالزایی ۱۸۲ نفر پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان تهران در سه ماهه اول امسال ۱۰.۱ دهم اعلام شد که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته که ۱۲.۳ دهم بوده  ۲.۲ دهم کاهش پیدا کرده است.

دهقان ادامه داد: این کاهش ناشی از اقدامات دولت در اجرای سیاست های مداخلاتی از قبیل پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری، پرداخت سرمایه در گردش، اجرای طرح کارورزی و مشوق های بیمه ای، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، پرداخت تسهیلات توسط نهادهای حمایتی و … حاصل شده است.

وی عنوان کرد: نرخ بیکاری در شهرستان ری نیز ۸.۵ دهم است که نسبت به سایر شهرهای استان موقعیت مناسبی دارد.

معاون کارآفرینی اشتغال استان تهران به حضور بدون مجوز اتباع بیگانه در شهرستان ری اشاره کرد و گفت: هم اکنون استان تهران دارای ۵۰۰ هزار اتباع بیگانه است و ۲۰۰ هزار نفر از این اتباع در شهرستان ری ساکن هستند که خود عامل مهمی در بیکاری افراد جامعه دارد.

وی ادامه داد: اتباع بیگانه درگذشته  شغل های کم ارزش را انجام می دادند، اما امروزه در مشاغل تخصصی وارد شده که این نوعی خطر و هشدار برای ساکنان استان تهران و شهرستان ری محسوب می شود.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب پایتخت واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.