مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تبدیل زمین های کشاورزی به مرکز ضایعات و بازیافت زباله /خانواده درجه اول آقای شهردار پیش قراول

به گزارش پایگاه خبری انعکاس ری ،  جنوب تهران سرریز مشکلات شهر تهران است و این موضوع بر هیچ یک از اهالی شهرستان ری پوشیده نیست بهشت زهرا(س) ، مرکز بازیافت و زباله آراد کوه، پالایشگاه تهران ، صنایع ریزو درشت تنها آلودگی شهرتان ری نیست که مردم این ناحیه با آن روبرو هستند .

مدتی است  زمین های کشاورزی حریم شهرستان ری به علت نبود آب کافی و از رونق افتادن کشاورزی در این منطقه تبدیل به یکی از بحران های زیست محیطی شهرستان ری شده است .برخی از مالکان این زمین ها با تغییر کاربری آن اقدام به  راه اندازی مرکز بازیافت زباله (پلاستیک )   کرده اند که گهگاهی مشاهده می شود که در کنار پلاستیک های آلوده ای که برای تفکیک و آسیاب به این مراکز آورده می شود زباله های بیمارستانی از جمله انواع سرم و سرنگ نیز به صورت مخفیانه به این مراکز آورده وپس از آسیاب و شستشوی مواد پلاستیک برای استفاده در کارخانه ها بارگیری می شود .

این مراکز علاوه بر آلودگی های محیطی بر روی آب و هوای شهرستان ری نیز تاثیر دارد آب حاصله از شستشوی پلاستیک های آسیاب شده با رهاسازی در زمین های کشاورزی به مصرف تغذیه پوشش گیاهی این منطقه می رسد و آتش زدن توری های دستگاه های پلاستیک  (و گاهی نیز برای تفکیک فلز های داخل کابل ها و لاستیک ها ) موجب آلودگی هوای این ناحیه می شود .

در کنار آلودگی های زیست محیطی مشکل وجود اتباع غیر مجاز در این مراکز یکی از مهم ترین بخش این معضلات است اتباعی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند ،افرادی که  بدون هیچ  هویتی به وفور در این مراکز یافت می شود و می توانند تهدیدی جدی برای امنیت شهروندان محسوب شوند.

نکته جالب و تاسف برانگیزی که در هنگام تحقیق و جمع آوری اطلاعات  برای نگارش این گزارش به آن برخوردیم این است که  یکی از بزرگترین این مراکز که به صورت غیر مجاز با تغیر کاربری چند هزار متر از زمین های کشاورزی و دامپروری تبدیل به مرکز بازیافت پلاستیک های آلوده ای که از مرکز بازیافت آرادکوه و …. به این مرکز آورده می شود برای بستگان درجه یک یکی از شهرداران شهرستان ری است .

به زودی گزارش جامع در این زمینه در پایگاه خبری انعکاس ری منتشر می شود .

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه