مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

طرح «یاوران فرهنگ» در شهرستان ری در حال اجراست

سید حسن صفوی اظهار داشت: این طرح در ۲ بخش ” من یک هنرمندم” و “فرهنگ یاران” برگزار می شود که طی آن دانش آموزان با فرهنگ کتابخوانی و همچنین با مقدمات یک هنر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها دانش آموزان مقطع اول متوسطه شهرستان ری در هفته فقط ۱۲۳ دقیقه مطالعه درسی و غیره دارند، افزود: یکی از اصلی ترین اهداف طرح یاروان فرهنگ آشنایی دانش آموزان با فواید کتابخوانی و ایجاد فرهنگ مطالعه در میان دانش آموزان است.

صفوی ادامه داد: آموزش حداقل یک هنر به دانش آموزان یکی دیگر از اهداف طرح یاوران فرهنگ است که در آن تلاش می شود با برگزاری کلاس های مختلف هنری مانند خوشنویسی، نقاشی، سرود و ادبیات دانش آموزان با جنبه های مختلف هنر آشنا شوند.

وی یادآور شد: آموزش انواع هنر به دانش آموزان بخصوص در مقاطع پایین باعث شکوفایی استعدادها، انعطاف پذیر و مسئولیت پذیری می شود که باید تمامی مسئولان فرهنگی این امر را در دستور کار خود قرار دهند.

صفوی در ادامه با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط متولی برنامه های فرهنگی در شهرستان نیست، تاکید کرد: تمامی دستگاه هایی که در امر فرهنگ دخیل هستند مانند تبلیغات اسلامی، اوقاف، شهرداری ها، بخشداری و سایر نهاد باید پا به پای این اداره در حوزه ارتقای فرهنگ ری تلاش و گزارش اقدامات خود را به اداره ارشاد ارسال کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به قرار گرفتن این شهرستان در فهرست ۲۰ نامزد پایتخت کتاب کشور اشاره کرد و گفت: شاخص اصلی برای انتخاب ری به عنوان پایتخت کتاب کشور، بالا رفتن سرانه کتابخوانی در میان تمامی اقشار است که باید تمامی دستگاه های متولی به ویژه آموزش و پرورش در این حوزه نهایت تلاش خود را انجام دهند.

صفوی یادآور شد: یکی از اصلی ترین شاخص های پایتخت کتاب شدن ارتقای کتابخوانی در میان روستاییان و عشایر شهرستان است که در این زمینه باید بخشداری ها و دهیاری نهایت همکاری خود را با اداره فرهنگ و ارشاد همکاری لازم را انجام دهند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود ۷۷۰ هزار نفر با پنج بخش مرکزی، کهریزک، حسن آباد فشافویه، خاوران و قلعه نو در جنوب استان تهران قرار گرفته است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.