مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تزریق شادی و امید نیاز امروز جامعه است

سید علی شاهچراغی روز یکشنبه در هشتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری تاکید کرد: مسئولان با برگزاری برنامه های مفرح و شاد حلال باید این نگاه منفی که متاسفانه در جامعه به اشتباه جا افتاده است که مذهب شیعه فقط برای سوگواری و غم می باشد را از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه نقش علما در تزریق امید و شادی به جامعه بسیار اثرگذار است، اضافه کرد: برنامه های دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر باید با رعایت موازین شرعی و اسلامی تا حد زیادی شاد و مفرح باشد.

شاهچراغی تاکید کرد: مسئولان برگزاری برنامه های شاد باید اعتقادات مذهبی مردم شهرستان ری را در نظر بگیرند و از اجرای هر نوع شادی احساسی اجتناب کنند به گونه ای که برنامه ها از قبل تدوین شده باشند تا احساسات مردم مذهبی جریه دار نشود.

وی یادآور شد: مسئولان باید با الگو گرفتن از منش رسول اکرم(ص) در برخورد با مردم صبر، حوصله، خوش رویی و خوش خلقی را در دستور کار خود قرار دهند تا رضایت عمومی در جامعه ایجاد شود.

فرماندار ری: ادارات در اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی مصمم باشند

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی در جهت بهبود شاخص های مختلف فرهنگی در شهرستان برگزار می شود، تاکید کرد: ادارات ری باید در اجرای مصوبات این شورا نهایت تلاش و جدیت را داشته باشند.

احمد اسماعیلی راد افزود: نحوه عملکرد دستگاه های اجرایی و برخورد مسئولان با مردم باید به گونه ای باشد که اقشار مختلف جامعه خود را ملزم به رعایت قانون، نظم عمومی و احیای محلات زندگی خود به صورت خود جوش باشند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از برگزاری جلسات فرهنگ عمومی هدایت معنوی جامعه به سمت اهداف از پیش تعیین شده است، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی بخصوص فرهنگی باید به گونه ای عمل کنند که تغییر مثبت فرهنگی در میان اقشار مختلف به خوبی درک شود ولی متاسفانه دستگاه های متولی وظایف خود را به خوبی انجام نداده اند.

اسماعیلی راد یادآور شد: متاسفانه امروز به دلیل برخی کم کاری ها شاهد ریاکاری و چند شخصیتی عمل کرد در میان افراد جامعه هستیم که در نهایت منجر ترویج دروغ گویی، شرک، نداشتن تعهد به خود و دیگران و رعایت نکرد قانون هستیم.

وی تاکید کرد: اگر مسئولان دستگاه های اجرایی در برخورد با مردم صداقت و تعهد را در دستور کار خود قرار دهند به زودی تغییر را در اقشار مختلف خواهید دید.

جشن های دهه ولایت در شهرری با شکوه خاص برگزار می شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در ادامه این جلسه با بیان اینکه جشن های دهه ولایت از روز عید قربان تا روز عید غدیر برگزار می شود، افزود: برنامه های شاد و مفرح حلالی در این ایام در این شهرستان تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام علی کنگرلو اضافه کرد: تمامی هیات های مذهبی، مساجد، بقاع متبرکه در برگزاری جشن های حلال مذهبی تلاش خواهند کرد، امسال طی 10 روز دهه ولایت یکی از هیات مذهبی مطرح شهرستان ری برنامه شاد فرهنگی برگزار خواهد کرد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود 770 هزار نفر با پنج بخش مرکزی، قلعه نو، حسن آباد، کهریزک و قلعه نو در جنوب استان تهران قرار گرفته است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.