مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

میراث تاریخی ری در حال نابودی است

حسن خلیل آبادی دوشنبه شب در بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری با بیان اینكه در نگهداری مراكز گردشگری جنوب پایتخت ضعیف عمل كرده ایم، اظهار داشت: مسئولان و افكار عمومی باید نسبت به آثار فرهنگی و تاریخی حساس باشند.
وی تصریح كرد: حفر تونل مترو موجب خشكی چشمه علی شده و از طرف دیگر كارخانه سیمان تهران تهران در حال بلعیدن میراث تاریخی بی بی شهربانو است، ضمن اینكه فاضلاب تهران نیز مانع ورود گردشگران به منطقه شده است.
خلیل آبادی ادامه داد: طرح توسعه حرم عبدالعظیم (ع) موجب تخریب دهها مركز تارخی، خانه های قدیمی و سازه های ارزش تاریخی شده است.
وی بیان كرد: در تصویب طرح هادی در روستاها به طبیعت گردی، بوم گردی و گردشگری روستاهای ری نیز توجهی نمی شود و لازم است برای تمامی این مشكلات چاره اندیشی شود.
رئیس كمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی تهران با بیان اینكه بخش خصوصی در توسعه گردشگری نقش مهم و موثری دارد، تصریح كرد: باید سرمایه گذاران را به سمت پتانسیل و ظرفیت های گردشگری ری سوق دهیم و در این زمینه كوتاهی نكنیم.
وی گفت: باید در حوزه گردشگری، صنایع دستی و تولید محصولات روستایی مانند لبنیات و گوشت، محصولات كشاورزی و داروهای گیاهی برنامه مدونی تدوین كنیم.
خلیل آبادی به بازدید خود از روستای علی آباد قیصریه ری اشاره كرد و گفت: حمام، برج و قلعه این روستا دچار آسیب جدی شده كه با استفاده از بودجه روستاهای فاقد دهیاری باید به این امر توجه شود.
شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و كوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یكی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.
از دیگر آثار تاریخی می توان به حرم مطهر امام راحل، حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع)، بقعه ابن بابویه، مدفن بزرگان و مشاهیر، برج نقاره خانه، برج اینانج (گورستان سلطنتی)، كاروانسرای شاه عباسی، كاروانسرای كنارگرد، مسجد افضلیه، قلعه قاچاقاچ؛ متعلق به دوران صفوی، دژ رشكان، برج طغرل؛ برج پادشاه اول سلجوقیان، بقعه جوانمرد قصاب، ˈاستودان گبرهاˈ متعلق به سه هزار سال پیش، امامزاده بی بی زبیده(س)، زندان هارون و … اشاره كرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه