مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

همایش نقش پالت های رنگی در سرزندگی فضاهای شهری در منطقه 20 برگزار شد



به گزارش انعکاس ری به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 ،  محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر و تشکر از شهردار منطقه 20 به جهت ابتکار و اجرای این همایش تخصصی گفت: استفاده از پالتهای رنگی تاثیر قابل توجهی در سرزندگی شهروندان و ایجاد هارمونی در فضاهای شهری و بهبود سبک رفتاری دارد.

سالاری با بیان اینکه نمای یک شهر، حق عمومی در شهرها است افزود: تمامی صاحب نظران معتقدند که منظر، سیماها و نماهای شهری یک شهر تجلی باورها و موجب هویت بخشی به شهرها می شود.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری ها و  اقدامات باید به گونه ای انجام شود تا با صرف هزینه مناسب، کیفیت زندگی شهروندان افزایش یابد گفت: طرح جامع شهر تهران، راهبرد ساماندهی سیما و منظر شهری با تاکید بر معماری ایرانی- اسلامی ، سند طرح تفصیلی و سند جامع منظر شهری در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران موجود است و با توجه به ضرورت بحث پالتهای رنگی،بایستی سند جامع رنگ در سند جامع منظر شهری گنجانده شود.

وی با اشاره به اینکه در هر منطقه یک کمیته نما برای تصمیم گیری های متناسب با هر محله تشکیل می شود گفت: سند جامع رنگ به عنوان یک نسخه برای کل شهر تهران نمی تواند ملاک عمل باشد و باید برای تمامی محلات و مناطق مبتنی بر شرایط اقلیمی، فرهنگ و سلایق جامعه شهری، و کالبدهای شهری و به ویژه بناهای تاریخی تعریف شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران توجه به فضاهای عمومی ،میدان گاه ها و آرام سازی محدوده های شهری را از جمله سرفصلهای مورد توجه در تدوین برنامه 5ساله سوم برشمرد و گفت: نابهنجاری و آشفتگی کنونی در منظر و سیمای شهری نشاندهنده آنست که باورهای ما به عنوان جامعه شهری و مدیریت شهری وضعیت خوبی ندارد و چنین نشستهایی با حضور متخصصین می تواند مدیریتهای شهری را به سمت مسیر درست رهنمود کند.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 نیز در این همایش با اشاره به اینکه بحث محیط و منظر از مهمترین مسائل در شهرهای پیشرفته است، گفت: محیط و منظرشهری موجب ایجاد تصویر ذهنی در مخاطبان می شود که در این راستا بحث هویت بخشی بسیار حائز اهمیت است.

افشار به تاثیرات روانشناختی این مسئله اشاره کرد و افزود: با اعمال فاکتورهایی همچون رنگ و نور در منظر شهری، می توان مشارکت شهروندان در اداره امور شهر را جلب کرد که البته این مسئله تاکنون مغفول مانده است.

وی توجه به مسائل نرم افزاری از جمله منظر شهری را مهم برشمرد و گفت: ارتقاء کیفیت منظر شهری با استفاده از رنگ، جزء کم هزینه ترین اتفاقات است که می تواند رضایتمندی شهروندان را تا حد رضایت بخشی افزایش دهد.

افشار با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت شهری و شهردار تهران نیز بر همین اساس است، افزود: این همایش با هدف ارتقاء سطح دانشی و گستره دید مدیران و کارشناسان اجرایی در خصوص استفاده از رنگ و نور در سیما و منظر شهری برگزار شد.

در ادامه این همایش ،پنل علمی- آموزشی با حضور سه تن از اساتید دانشگاه ادامه یافت و در خصوص نقش رنگ در زندگی شهری ، آرام سازی محدوده های شهری، هویت بخشی به شهرها و همچنین افزایش نشاط و شادابی و سرزندگی شهری مباحث آکادمیک مطرح و در پایان از اعضای این پنل ها تقدیر شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.