مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

چاپ مقاله پژوهشگر شهرری در کتاب سمینار بین المللی «انسان معاصر و نظام خانواده در ادیان»

به گزارش انعکاس ری، این سمینار بین المللی روزهای 12 و 13 فوریه سال جاری توسط جامعه المصطفی (ص) العالمیه هند برگزار شد.

«زهرا ملکی» پژوهشگر و کارمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این مقاله با اشاره به خانواده به عنوان خواستگاه اولیه فرهنگها و تمدنها، شکل گیری پایه های شخصیت و تربیت انسان را این نهاد دانسته و خانواده را نخستین پایگاهی دانسته است که انسان سبک زندگی و مهارتهای اجتماعی را در آن می آموزد.

مقاله وی همچنین با موضوع وظایف والدین در قبال تربیت فرزند در اسلام و یهودیت که با برداشت علمی از چهار گروه منبع به زبانهای فارسی، عربی، انگلیسی و عبری نگارش شده و در نشریه International Journal of Religious Thoughts  چاپ خواهد شد.

اهداف این همایش، شناخت نظامات و ارزشهای خانواده با رویکرد مطالعات تطبیقی ادیان، معرفی اندیشه ها و آموزه های اسلام در خصوص خانواده الگو، افزایش آگاهی و مهارت های زندگی از طریق تبیین عوامل استحکام و تقویت نهاد خانواده و شناخت نقاط مشترک ادیان در زمینه خانواده مطلوب و تدوین منشور بین الادیانی خانواده بوده است.

همایش بین المللی انسان معاصر و نظام خانواده از دیدگاه ادیان از سوی نمایندگی جامعه المصطفی (ص) العالمیه در هندوستان و دانشگاه علیگر با همکاری تعدادی از دانشگاه های ایران و هند با شعار تحکیم بنیان خانواده، افزایش کیفیت زندگی از طریق تبادل دانشها، ارزشها و الگوهای معنوی میان ادیان، اصلاح الگوهای فرهنگی و تقویت نهاد خانواده در جهان معاصر برگزار شد

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.