مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

روپوش مدارس؛ مصیبتی برای خانواده های کم درآمد

با نزدیک شدن به فصل ثبت نام و بازگشایی مدارس تهیه روپوش مدارس برای خانواده های کم درآمد تبدیل به مصیبتی بزرگ شده است که نگرانی های زیادی را برای این خانواده ها به وجود آورده است .

به گزارش پایگاه خبری انعکاس ری؛ با نزدیک شدن به فصل ثبت نام و بازگشایی مدارس تامین مایحتاج دانش آموزان معضلی برای خانواده های کم در آمد شده است .
چند سالی است که با تصمیم آموزش و پرورش دانش آموزان باید لباس متحدالشکلی که با سلیقه مدیران از طرف مدارس معرفی می شود تهیه نمایند و با توجه به شرایط سخت اقتصادی جامعه خانواده ها تهیه این لباس دچار مشکلات فراوانی می شوند .
این لباس های فرم که هیچ نقشی در آموزش دانش آموزان ندارد باید با هزینه ای زیاد توسط خانواده ها تامین شود و هر ساله نیز رنگ آن تغییر می کند پس هر خانواده ای مجبور است که در آغاز سال تحصیلی برای دانش آموز خود این لباس فرم را تهیه نماید .
همان طور که می دانیم شروع فصل مدارس همزمان با آغاز فصل پاییز است فصلی که خانواده ها برای مراقبت از فرزندان خود در برابر سرما مجبور هستند از تن پوش های گرم استفاده نمایند که این موضوع تقریبا تا اوایل بهار ادامه دارد و با در نظر گرفتن این موضوع متوجه عدم کارآیی این لباس های فرم می شویم.
جدا از عدم کارآیی این لباس های فرم ، موضوع تهیه و خرید این لباس ها برای خانواده های کم در آمد مورد اشاره ما می باشد.
فرض کنید یک خانواده دو فرزند دانش آموز دارد که مجبور است برای آنها لباس فرم تهیه نماید با احتساب قیمتی بین 100 تا 300 هزار تومان که متغیر است این خانواده باید هر ساله 200 تا 600 هزار تومان فقط هزینه لباس فرم دانش آموزان را بدهد لباسی که به اجبار باید تهیه شود و این خرج در کنار تهیه سایر مایحتاج آموزشی و مبالغی که برخی مدارس به عنوان کمک به مدرسه به صورت غیر قانونی از خانواده ها دریافت می کنند مشکلات و دغدغه ی دیگری را برای خانواده ها به وجود می آورد .
امیدواریم با تدبیر مسئولین برای این موضوع برنامه ریزی شود تا در کنار استفاده ازمزایای این طرح از فشار به خانواده های بی بضاعت کاسته شود .

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه