مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۶۵ کیلومتر از آزادراه تهران – قم ایمن سازی شد

جواد نگاهداری  اظهار داشت: ایمنی جاده‌ها یکی از اهداف مهم و مورد توجه راهداری در راستای سلامت و امنیت مسافران و رانندگان در طی مسیر به شمار می‌رود که بر همین اساس این سازمان به تعهدهای بسیاری در این زمینه عمل کرده است.

وی تصریح کرد: جداکننده نیوجرسی شامل قطعات بتنی یا پلاستیکی است که برای جداکردن مسیرهای ترافیک جاده‌ها استفاده می‌شوند. این قطعات به گونه‌ای طراحی شده اند که در صورت برخورد خودرو آسیب کمتری به آن وارد شود و در عین حال مانع عبور خودرو به مسیر روبرو و تصادف از روبرو شوند.

رئیس اداره راهدداری شهرستان ری عنوان کرد: تعداد ۸۳۵ نیوجرسی مفصلی ۶ متری به طول ۵ کیلومتر در حد فاصل پل فرودگاه امام خمینی (ره) تا تقاطع غیرهمسطح حسن آباد فشافویه با هزینه ۲۸ میلیارد ریال نصب شد.

وی گفت: جداسازی مسیر در آزاد راه‌هایی مانند تهران – قم اگر توسط حفاظ‌های مانند نیوجرسی مفصلی (حفاظ بتنی) و به صورت یکپارچه انجام شود مناسب‌تر است.

نگاهداری گفت: هزینه‌های بالای نصب این نوع حفاظ همواره از اجرایی شدن آنها جلوگیری کرده و یک مانع بزرگ به شمار می‌رود که با عنایت مسئولان، این امر در کل راه‌های کشور در حال انجام است.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.

این شهرستان دارای ۳ هزار کیلومتر راه همسنگ، ۱۹۰ کیلومتر راه فرعی، ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی و ۶۵ کیلومتر آزاد راه است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.