مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پسماند سنگبری‌ها و مشکلات زیست محیطی ساکنان جنوب پایتخت

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: ۳۵۰ هکتار پسماند واحدهای سنگبری از جمله گل سنگ (لش آب) و نخاله در داخل و اطراف شهرک صنعتی شمس آباد جمع آوری شده که مشکلات زیستی برای ساکنان منطقه ایجاد کرده است.

زهره عبادتی اظهار داشت: ۷۰۰ واحد صنعتی سنگبری دارای مجوز در داخل و خارج شهرک صنعتی شمس آباد فعالیت می‌کنند که باید پسماندهای این واحدها به شکل استاندارد و اصولی مدیریت شوند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ هکتار از محل دپو واحدهای سنگبری در داخل شهرک صنعتی شمس آباد و ۳۰۰ هکتار نیز در خارج از شهرک قرار دارد، عنوان کرد: ساماندهی دپوی غیراصولی نخاله سنگبری این شهرک نیازمند مدیریت جدی است.

وی ادامه داد: اداره محیط زیست شهرستان ری در طول سال‌های گذشته تذکرات بسیاری به واحدهای سنگبری صادر کرده و حتی مدیریت شرکت خدماتی این شهرک را نیز به دلیل دپو غیر اصولی پسماند سنگبری به مراجع قضائی معرفی کرده است.

عبادتی گفت: ارتفاع پسماندهای سنگبری ها به صورت پودرسنگ و گل سنگ (لش آب سنگ) گاهی به هشت متر نیز می‌رسد و این پسماندها در زمان خشک شدن با کوچک‌ترین وزش بادی تبدیل به یک کانون گرد و غبار در منطقه می‌شوند.

وی ادامه داد: گرد و خاک حاصل از پسماند واحدهای سنگبری علاوه بر آلودگی هوا برای ساکنان این منطقه نیز مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند.

عبادتی با تاکید بر اینکه پسماندهای واحدهای سنگبری باید به شکل درست و اصولی دفن شوند، اضافه کرد: اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران در نیمه دوم سال ۹۷ زمینی به مساحت ۷۰ هکتار را برای دفن پسماندهای صنعتی استان تهران در جنوبی ترین نقطه استان مشخص کرده است.

وی ادامه داد: محل دفن پسماندهای صنعتی استان تهران در پنج کیلومتری شهرک صنعتی شمس آباد جانمایی شده، پسماندهای سنگبری های در این مکان به شکل درست و اصولی با استفاده از تکنولوژهای روز دنیا دفن خواهد شد.

شهرک صنعتی شمس آباد با ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار مساحت به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در ۳۵ کیلومتری جاده تهران قم بعد از مرقد مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران – قم قرار دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه