مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۴۰ درصد مدارس بخش کهریزک فرسوده است

محمد رضا افضلی نیا روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ری با موضوع بررسی مشکلات مدارس کهریزک اظهار داشت: علاوه بر فرسودگی، تراکم بالای دانش آموزان در کلاس های درس نیز از دیگر مشکلات مدارس بخش کهریزک محسوب می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۱ هزار دانش آموز در مدارس بخش کهریزک تحصیل می کنند، عنوان کرد: این بخش با دارا بودن ۱۲۴ مدرسه دولتی، هیات امنائی و غیر انتفاعی از کمبود فضای آموزشی رنج می برد.

افضلی نیا ادامه داد: تعداد دانش آموزان در کلاس های درس بر اساس استاندارهای کشور باید ۳۲ نفر باشد ولی این آمار به دلیل کمبود فضای آموزش در بخش کهریزک هم اکنون به طور متوسط ۴۲ نفر است.

وی با بیان اینکه ۳۲ مدرسه طی پنج سال گذشته از طریق خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس استان تهران در بخش کهریزک احداث و یا بازسازی شده است، افزود: امسال چهار مدرسه تا آغاز سال تحصیلی جدید در این بخش به بهره برداری خواهد رسید.

افضلی نیا یادآور شد: سرانه فضای آموزشی بخش کهریزک باید با ورودی و خروجی دانش آموزان نیز همخوانی داشته باشد، هم اکنون به طور میانگین سالانه یکهزار و ۵۰۰ دانش آموز جدید وارد سیستم آموزش و پرورش این بخش می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۲ درصد دانش آموزان بخش کهریزک از اتباع هستند، افزود: دانش آموزان اتباع از لحاظ فرهنگی و مشکلاتی که در خصوص زبان فارسی دارند مشکلات زیادی را برای معلمان و سایر دانش آموزان ایجاد می کنند.

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ری با هدف بررسی مشکلات آموزش پرورش بخش کهریزک روز یکشنبه با حضور سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری و رییس ناحیه یک و ۲ شهرستان ری و بخش های کهریزک و فشافویه در اداره آموزش پرورش بخش کهریزک برگزار شد.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه