مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تعارض و تداخل حریم تهران و شهرستان ری باید ساماندهی شود

به گزارش انعکاس ری ، مجتبی شکری روز شنبه در حاشیه جلسه تعیین حریم شهرستان ری با کلانشهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی ابهامات قانونی در خصوص تصدی گری حریم شهر تهران با بخش‌های مختلف شهرستان ری فضا را برای سو استفاده برخی افراد سودجو فراهم کرده است که هماهنگی دستگاه‌های متولی می‌تواند جلوی هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و سوء استفاده را بگیرد.

وی ادامه داد: محدوده نظارت فرمانداری شهرستان ری و شهرداری تهران اگر به خوبی تبیین و برای ساکنان این مناطق روشن شود، دیگر شاهد برخی ناهنجاری‌ها در مناطق حریم نخواهیم بود.

شکری تعیین راهبرد واحد و هماهنگی لازم میان شهرداری تهران و فرمانداری ری را لازمه خدمات رسانی مطلوب به ساکنان مناطق حریم عنوان کرد و افزود: کمیته‌ای مشترک برای خدمات رسانی مطلوب به ساکنان این بخش‌ها و جلوگیری از اقدامات غیر قانونی باید تشکیل شود.

وی ادامه داد: روستاها و بخش‌های حریم شهر تهران به ویژه در جنوب پایتخت پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی دارند که اگر به خوبی از آنها استفاده شود علاوه بر مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، زمینه غنای فرهنگی ساکنان این مناطق نیز فراهم می‌شود.

شکری یادآور شد: تاریخ چند هزار ساله ری، زائران حرم عبدالعظیم (ع)، ظرفیت گردشگری این شهرستان می‌تواند در توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ساکنان حریم جنوب پایتخت بسیار مفید باشد.

وی ابراز کرد: زمین‌های کشاورزی حاشیه شهرری و حریم شهرداری تهران ظرفیت بسیار بزرگی در جهت ایجاد باغ‌های شهری است و به جای ساخت و ساز در این راضی می‌توان آنها را تبدیل به باغاتی کرد که شهروندان تهرانی از آن استفاده و محصولات آن را خریداری کنند.

سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران ادامه داد: تجربه ایجاد باغ‌های شهری در منطقه ۲۲ بسیار موفق بود و امیدواریم با برنامه ریزی دقیق این تجربه گرانقدر در جنوب تهران نیز اجرا شود.

حریم شهر تهران با مساحت یک هزار و ۳۲۷ کیلومتری نزدیک به ۲ برابر عرصه این کلانشهر می‌باشد که ۱۱ منطقه شهرداری و ۲۸ ناحیه را درگیر مسایل جانبی خود کرده است.

طی سال‌های گذشته به دلیل عملکرد ضعیف مدیریت شهری تهران ۳۰ روستا به این کلان شهر چسبیده‌اند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه