مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نقد منصفانه و گوشزد نمودن مشکلات حق رسانه ها است/ با سیاه نمایی ها برخورد می کنیم

به گزارش انعکاس ری؛ صبح امروز نشست صمیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری با مدیران پایگاه های خبری و سرپرستان روزنامه ها در شهرستان ری برگزار شد.
در این نشست معاون استاندار تهران اظهار داشت: اگر رسانه ها درست عمل کنند می توانند در تصمیم گیری درست مدیران نقش بی بدیلی را ایفا کنند و راه گشای مشکلات کشور باشند لذا فضای منفی رسانه ای نیز از بین خواهد رفت.


دکتر اسماعیلی راد تصریح کرد: رسانه ها در بطن جامعه هستند و با مردم ارتباط مستقیمی دارند و اگر رسالت خود را به درستی انجام دهند زمینه سوء استفاده ازفضای منفی رسانه ای و یاس و ناامیدی در بین مردم نیز از بین می رود‌ .
وی با اشاره به ضعف اطلاع رسانی در دولت گفت: بزرگترین ضعف دولت را می توان ضعف اطلاع رسانی دانست به عنوان مثال: در زمینه رشد اقتصادی کشور تا قبل از تحریم های ظالمانه دولت عملکرد خیلی خوب و منسجمی داشت و مردم از این اقدام ارزشمند اطلاع زیادی نداشتند و این ضعفی برای دولت است .
فرماندار ری افزود: انعکاس درست عملکرد مسئولان و گوشزد نمودن کاستی ها و مشکلات به مدیران یکی از وظایف اصلی رسانه ها و خبرنگاران می باشد که اگر این مهم به درستی انجام شود بسیاری از مشکلات برطرف می شود و با توجه به شغل سخت خبرنگاری این رسالتی سترگ است که بردوش خبرنگاران است .
دکتر اسماعیلی راد با اشاره به روی منفی رسانه ها عنوان کرد: عده ای خبرنگار نما هم وجود دارند که به دنبال تشویش و مایوس نمودن مردم از خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و با راه اندازی کانال های تلگرامی سعی دارند خدمات و زحمات مدیران را مخدوش نموده و سیاه نمایی کنند که با آنها برخورد جدی خواهد شد و رسانه ها باید در چهارچوب های قانونی و حرفه ای خود عمل کنند به طوری که هر رسانه ای پاسخگوی اخبار و مطالب خود باشد.
وی یادآور شد: نقد منصفانه ، گوشزد نمودن کاستی ها و انتشار عملکردهای منفی باید در جهت اصلاح آن جامعه باشد که حق مسلم هر رسانه و خبرنگاری است، اما ما اجازه سیاه نمایی و تهمت و اتهام و تشویش اذهان عمومی را نمی دهیم.
فرماندار ری گفت: در بحث جدایی ری از تهران نباید شعاری صحبت کرد ،این اتفاق باید با دید کارشناسی بررسی شود تا ببینیم این جدایی چه مضرات و مزیت هایی دارد بعد تصمیم گیری شود .
شایان ذکر است؛ دکتر اسماعیلی راد در پایان این نشست صمیمانه از زحمات اصحاب رسانه و خبرنگاران تشکر کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.