مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بی دقتی در انتشار اخبار

یادداشت_ شیوا یعقوبی: در دنیای مجازی، در میان شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی که قارچ گونه رشد می کنند متاسفانه با این بی دقتی در نوشتن خبر بسیار مواجه هستیم و خبرنگاران و ادمین های تلگرامی دقت را فدای سرعت کرده تا از غافله جا نمانند، اماگاهی دیده می شود که همیشه این دقت در نوشتن اخبار فقط قربانی سرعت نشده، بلکه قربانی سطح سواد و اطلاعات پایین خبرنگار و فعال رسانه ای گشته است.

✏️در این مواقع متاسفانه خبرنگار متوجه اشتباهش نمی شود که کلمه ای که در خبر عنوان کرده به طور کل به لحاظ ساختار دستوری در ادبیات زبان فارسی غلط است و از آنجایی که هیچ نظارتی بر سایت ها و کانال های تلگرامی وجود ندارد ممکن است این اشتباهات به همین شکل در خبر باقی بمانند.

✏️امشب به تیتری در یکی از سایت های مرجع خبری و اداره بزرگ یک شهرستان برخورد کردم که بسیار تاسف بار بود و متاسفانه ادمین سایت و خبرنگار خبر مذکور زحمت یک بار خواندن تیتر را به خودش نداده و خبر قربانی سرعت شده و تیتر به شکلی بسیار غلط و نابجا همچنان در سایت باقی مانده است !!

✏️کاش روزی برسد که خبرنگاران به جای دغدغه های کوچک و تیترهای زرد در میان مدیران و مسئولین شهری، دغدغه ای جز انعکاس درد دل مردم آن هم به روش و شیوه ای صحیح نداشته باشند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.