مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

10 شی تاریخی به موزه آستان عبدالعظیم (ع) اهدا شد

10 شی تاریخی، امروز چهارشنبه طی مراسمی با حضور تولیت آستان مقدس عبدالعظیم(ع) رونمایی و به موزه آستان اهدا شد.

به گزارش راگانیوز ، این اشیای تاریخی شامل 9 تا ظرف شیشه ای، سفالی و یک تخته فرش مربوط به دوره قاجاریه و دوره معاصر است که توسط یکی از ساکنان شهرری جمع آوری و به موزه عبدالعظیم (ع) اهدا شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در این مراسم گفت: این قبیل اقدامات جزو بهترین اقدامات فرهنگی و سنت حسنه است که انسان باید به دنبال پایه ریزی و بنیانگذاری این قبیل کارهای نیک باشد.
آیت الله ری شهری تصریح کرد: این اقدامات به برکت انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته و کسانی که آثارشان را به این موزه اهدا کرده اند در قالب کتابی گردآوری شده و در حال تکمیل است.
وی از مردم خواست تا اشیا قدیمی و عتیقه را به موزه ها اهدا کنند تا بهتر حفظ شود چرا که در غیر اینصورت، به مرور زمان از بین می روند.
تولیت آستان مقدس عبدالعظیم(ع) از اختصاص فضای جدیدی به موزه آستان خبر داد و گفت: آستان مقدس به دنبال افراد خیر برای ساخت محل جدید در قلعه گبری شهرری است.
موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در فضایی به مساحت ۳ هزار متر مربع و در 2 طبقه در مجاورت ساختمان تولیت آستان در بهمن ماه سال 1373 افتتاح شد و آثار و گنجینه‌های ارزشمندی را در خود جای داده است.
این موزه از زنجیره کاملی تبعیت نمی‌کند و مربوط به دوره‌های متمادی است، قدیمی‌ترین اثر این موزه از هزاره چهارم قبل از میلاد تا دوره معاصر را شامل می‌شود.

ایرنا

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.