مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کم آبی 100 هکتار از اراضی زیر کشت کلزای ری را از بین برد

به گزارش انعکاس ری ؛محمد عباسی اظهار داشت: هم اکنون 255 هکتار از مزارع کلزای شهرستان ری به مرحله برداشت در خرداد ماه رسیده است.
وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم کلزا در سال گذشته 3 هزار و 860 تومان بود، عنوان کرد: پیش بینی می شود بر اساس افزایش قیمت نهاده های تولید در سال زارعی جاری قیمت خرید این محصول نیز افزایش یابد.
عباسی ادامه داد: متوسط برداشت دانه روغنی کلزا در هر هکتار بین سه تا چهار تن است که این مقدار با ارائه خدمات فنی و آموزشی کارشناسان کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت می توان تا 6 تن نیز افزایش داد.
وی ارقام کشت شده کلزا در مزارع شهرستان ری را تراپر، آگامکس وهایولا عنوان کرد و افزود: کشت پاییزه کلزا به دلیل اینکه ریشه آن تا عمق 70 سانتی متری زمین فرو می رود باعث افزایش 20 درصدی محصولات در کشت اول می شود.
عباسی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر خودکفایی در بحث تولید دانه روغنی کلزا با تامین و تخصیص یارانه و بیمه کردن این محصول و همچنین خرید تضمینی، تمام شرایط را برای کشت این دانه روغنی فراهم کرده است.
وی در پایان اضافه کرد: کشت متناوب گندم، ذرت و کلزا به‌ صورت دوره‌ای در مزارع کشاورزی یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی برای بهره وری بهتر از آب و خاک است.
به گزارش انعکاس ری ، شهرستان ری با دارا بودن 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.
این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه