مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بازدید شهردار تهران از روند تکمیل مجموعه فرهنگی گردشگری رازی در منطقه ۲۰

به گزارش انعکاس ری ؛ پیروز حناچی شهردار تهران به همراه صفا صبوری دیلمی سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ از روند پیشرفت پروژه مجموعه فرهنگی گردشگری رازی در مجاورت برج تاریخی طغرل در شهرری بازدید کردند.

در این بازدید از بخش های مختلف مجموعه فرهنگی رازی از جمله بام سبز، موزه ری، سایت کاوش شده میراث فرهنگی، باغ میانی، صحنه نمایش محلی، مجموعه رستوران ها و قهوه خانه ها، کتابخانه و کارگاه های آموزش، سالن سینما و همایش، صحنه و سالن تئاتر بازدید به عمل آمد.

مجموعه فرهنگی رازی از جمله معدود پروژه های نسبتا بزرگ مقیاسی در مجاورت یکی از بناهای ارزشمند تاریخی شهرری و پایتخت در حال بنا شدن است و افتتاح آن موجب ارتقاء زیرساختهای فرهنگی شهر باستانی ری می شود.

مجموعه فرهنگی رازی در زمینی به مساحت ۴۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۳۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در حال ساخت است. ارتفاع ابنیه موجود در این مجموعه با محوریت چشم انداز برج طغرل طراحی شده و معماری حلزونی شکل آن نیز برگرفته از معماری این اثر تاریخی بر جای مانده از قرن چهارم هجری است.

این مجموعه شامل دو بخش رفاهی و فرهنگی است که سالن تئاتر با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر، ۳ سالن سینما و همایش، کتابخانه، کارگاه‌های آموزشی و هنری، موزه، باغ میانی، مجموعه رستورانها، کافی شاپ، فضاهای نمایش محلی، فضای نیمه باز غرفه های عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی و مجموعه کودکان را شامل می شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.