مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بازدید اعضای شورای شهر تهران از پروژه‌های فرهنگی و شهری منطقه ۲۰

به گزارش انعکاس ری ؛ در این بازدید که با حضور محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، حسن خلیل‌آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی و حجت نظری از اعضای شورای شهر تهران انجام شد، فرهاد افشار گفت:با توجه به اینکه این پروژه عمرانی جزئی از کلان سرمایه های شهر تهران محسوب می شود بهتر است هر چه زودتر به بهره برداری برسد تا شهروندان بتوانند از امکانات این مجموعه بهره مند شوند.

افشار اظهار داشت: مجموعه برج طغرل به عنوان مکمل برج تاریخی طغرل نتیجه تفکری است که در سال 72 طراحی اولیه آن آغاز و در سال 84 نقشه اولیه آن طراحی شده و مدتی از سوی شهرداری منطقه اجرا و با تعیین نقشه و به شکل فعلی از سال 91 از سوی سازمان عمران مناطق و معاونت عمرانی شهرداری تهران ساخت آن به صورت جدی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بحث نرم افزاری و کارکردی این مجموعه مهم است تصریح کرد: مدیریت اجرایی و بهره برداری از این مجموعه همانند سایر مجموعه های فرهنگی حائز اهمیت است و لازم است با هم افزایی و توانمندی سرمایه های اجتماعی، اثربخشی این مجموعه افزایش یابد.

مجتمع فرهنگی- تجاری برج طغرل در زمینی به مساحت ۴۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۳۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع، در منطقه ۲۰ واقع شده و توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، در مجاورت برج باستانی طغرل در حال ساخت است. ارتفاع ابنیه موجود در این مجموعه با محوریت چشم انداز برج طغرل طراحی شده و معماری حلزونی شکل آن نیز برگرفته از معماری این اثر تاریخی بر جای مانده از قرن چهارم هجری است.

این مجموعه شامل دو بخش رفاهی و فرهنگی است که سالن تئاتر با ظرفیت 1000نفر، 3 سالن سینما و همایش ،کتابخانه، کارگاه های آموزشی و هنری، موزه، باغ میانی، مجموعه رستورانها، کافی شاپ، فضاهای نمایش محلی، فضای نیمه باز غرفه های عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی و مجموعه کودکان را شامل می شود.

بازدید اعضای شورای شهر تهران از فضاهای سبز شهری منطقه 20

پیش از این بازدید، سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران، حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث و گردشگری شورای شهر تهران، محمد جواد حق شناس رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران و افشین حبیب زاده، محمد علیخانی و حجت نظری از اعضای شورای شهر تهران در راستای لزوم حفظ فضاهای محیط زیست شهری و توجه به سرانه های فضای سبز از فضاهای سبز منطقه ۲۰ بازدید کردند.

 در این بازدید بر لزوم حفاظت و صیانت از فضای سبز شهری و ارزش های زیادی که فضای سبز شهر برای مردم این شهر دارد تاکید شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه