مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جایزه ویژه علمی و ترویجی حضرت عبدالعظیم(ع) به علّامه آیت الله حسن زاده اهدا شد

دبير همايش ملي ابن سينا با بيان اينکه همايش ملي «ابن سینا» در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار شد؛گفت: این همایش با هدف ایجاد انگیزه علمی و خودباوری در بین دانش‌ پژوهان ایرانی، تبادل نظر میان صاحب ‌نظران براي شناخت و معرفی هر چه بیشتر جایگاه علمی ابن سینا در تاریخ علوم طبیعی و ریاضی، تبادل نظر براي شناخت و حفظ میراث بر جای مانده از تمدن اسلامی و زمینه سازی برای باز آفرینی تمدن اسلامی در عصر حاضر برگزار شد.

حجت الاسلام تقدیری با بيان اين که مرکز نجوم و علوم نوين آستان حضرت عبدالعظيم حسني(ع) همه ساله همايشي براي بزرگداشت عالماني که به علم نجوم خدمت کرده اند برگزار مي کند،اظهارداشت: امسال در يازدهمين همايش، جایزه ویژه علمی و ترویجی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به علّامه آیت الله حسن زاده آملی اهدا شد.

وي افزود: اين کار باعث مي شود گذشته را به حال و آينده پيوند دهيم و به جوان ها معرفي کنيم که چه شخصيت هايي در ايران بوده اند و اکنون چه شخصيت هايي زندگي مي کنند تا جوان ها بتوانند در آينده راه اين شخصيت ها را ادامه دهند و حرکت کاروان علم،پيشرفت و توسعه فرهنگي و به فرموده رهبر معظم انقلاب گام دوم انقلاب با اميد و اعتماد به نفس ادامه پيدا کند.

در این همایش دکتر جواد لاریجانی، دکتر محمدباقر لاریجانی و حضرت آیت الله طاها محمدی، ریيس بنیاد ابن سینا از میهمانان ویژه همایش بودند.

همچنين در اين همايش از دو کتاب «افراد المقال» ابوریحان بیرونی با موضوع “ساعت آفتابی” و «تلخیص مجسطی» ابن سینا رونمایی شد.

امسال در فراخوانی از علاقمندان دعوت شد تا آثار و مقالات خود را درباره محورهای این همایش به مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)ارسال کنند.

در نهايت  25 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال و با بررسی های صورت گرفته توسط هیئت داوران و دبیر علمی همایش 15 مقاله برگزیده شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.