مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برگزاری جشن روز میلاد حضرت معصومه(س) با حضور ۴۰۰۰ دختر در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) گفت: جشن روز دختر به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) در روز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه با حضور ۴۰۰۰ دختر در مصلای آستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛حجت‌الاسلام محسن عرفاتی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با تشریح ویژه برنامه‌های دهه کرامت در این آستان اظهار کرد: در شب تولد حضرت معصومه(س) مصادف با شنبه 30 اردیبهشت، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) برنامه جشن را با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدجواد گلپایگانی و محمدرضا غلامرضا زاده خواهیم داشت که به عبارتی دیگر آغاز رسمی جشن‌های دهه کرامت در این آستان خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری جشن روز دختر در این آستان گفت: حرم مطهر با همکاری وزارت آموزش و پرورش شهرستان ری، در روز میلاد حضرت معصومه(س) مصادف با یکشنبه 31 اردیبهشت، میزبان ۴ هزار دختر خواهد بود و در نظر داریم هدیه‌ای از محصولات عفاف و حجاب به دختران حاضر در این جشن اهدا شود. همچنین هدیه‌ای برای تمام دخترانی که در این روز به آستان مشرف می‌شوند در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با بیان اینکه در روز سه‌شنبه دوم خردادماه مراسم قرائت دعای توسل را خواهیم داشت، بیان کرد: همزمان با سوم خردادماه روز آزادسازی خرمشهر نیز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نشست تبیین دفاع مقدس برای نسل جوان را خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام عرفاتی تصریح کرد: روز پنج‌شنبه چهارم خردادماه همزمان با روز امامزادگان و بقاع متبرکه مراسم غباروبی و تعویض پرچم حرم حضرت حمزه(ع) برگزار خواهد شد. همچنین در این روز نشستی با حضور حجت‌الاسلام جواد علی رضایی کارشناس تاریخی امامزادگان خواهیم داشت که به بحث تاریخی درباره امامزاده حمزه خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: در همین روز مراسم خطبه‌خوانی با حضور خادمیاران آستان قدس رضوی و آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) در صحن امام حسن مجتبی(ع) برگزار خواهد شد. همچنین خادمیاران بانوان نیز در صحن باغ طوطی این مراسم را برگزار خواهند کرد. یکی از برنامه‌های مهم ما در این روز قرائت پیام امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) است.

معاون علمی فرهنگی آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) اظهار کرد: همزمان با میلاد احمد بن موسی(ع) نیز مراسم تبیین اندیشه‌های این امامزاده، برپایی محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته بین‌المللی، تفسیر قرآن توسط حجت‌الاسلام جواد بهشتی، قرائت دعای کمیل و مدیحه‌سرایی نیز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عرفاتی با بیان اینکه جشن روز امامزادگان تا صبح روز جمعه با قرائت دعای ندبه همراه خواهد بود، افزود: براساس برنامه‌ریزی هفتگی آستان، جمعه شب پنجم خرداد نیز نشست آموزش سبک زندگی را با سخنرانی حجت‌الاسلام پسندیده برگزار خواهیم کرد که در دهه کرامت، این نشست متناسب با حال و هوای این ایام خواهد بود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: آخرین ویژه برنامه ما مربوط به شب میلاد امام رضا(ع) خواهد بود که در مصلای آستان مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدجلال رضوی و مدیحه‌سرایی سیدمحسن گرسویی برگزار می‌شود. در روز میلاد نیز مراسم جشنی در مصلای امام علی(ع) آستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان با روز دختر از چندین سرود جدید محصول حرم حضرت معصومه(س) و حرم امام رضا(ع) رونمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از ابتکارات امسال ما استقرار چایخانه رضوی با همکاری آستان قدس رضوی در ضلع شرقی حرم(صحن امام رضا(ع) آستان) خواهد بود. چادر این چایخانه از حرم مطهر رضوی ارسال و نصب خواهد شد و خادمان آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) خدمتگذار زائران هستند.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه