مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

راه اندازی ایستگاه مترو میدان شهرری تا پایان سال

معارضات پروژه بازپیرایی میدان شهرری و پیاده‌راه حرم تا حرم طی 6 هفته رفع می‌شود و فاز نخست این پروژه تا ۴ ماه آینده و فاز دوم تا پایان سال تکمیل خواهد شد همچنین ایستگاه مترو میدان حضرت عبدالعظیم(ع) نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از فارس نشست بررسی مشکلات اجرای پروژه بازپیرایی میدان شهرری با حضور معاونان شهرداری تهران، شهردار منطقه 20، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در محل کارگاهی میدان شهرری برگزار شد.

پیگیری ویژه تسریع پروژه نوسازی شبکه آب میدان شهرری

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران در این جلسه اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم شهرداری در شهرری بهسازی و آماده‌سازی خیابان‌های منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) است که در حین اجرای پروژه مشکلاتی ایجاد شد.

وی گفت: عمده مشکلات این پروژه معارضاتی با ادارات آب و گاز بود و از آنجا که شبکه آب‌رسانی فرسوده است و امکان بروز مشکل در زمان اجرای پروژه و پس از آن وجود دارد باید اقدامات لازم برای نوسازی انجام گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: در راستای تسریع پروژه نوسازی شبکه آب، مقرر شد به نمایندگی از همکاران با مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران مذاکراتی برای رفع معارض و اجرای عملیات عمرانی داشته باشم.

پیرهادی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا حدود 2 ماه آینده معارضین رفع و پس از آن پروژه در فازهای بعدی اجرایی خواهد شد و تا پایان سال فاز نخست و پس از آن در سال آینده فاز دوم تکمیل می‌شود.

نماد هویت ایرانی اسلامی در جنوب پایتخت

سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه 20 با اشاره به اهمیت پروژه عمرانی حرم تا حرم در شهرری بیان کرد: پروژه پیاده‌راه حرم تا حرم و بازپیرایی میدان شهرری با توجه به وجود مشکلات ترافیکی در منطقه و نیز احداث خط مترو که منجر به افزایش تردد خواهد شد طراحی و به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به زوار حضرت عبدالعظیم (ع) کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه در مسیر اجرای پروژه به دلیل مشکلاتی که در نقشه زیرساخت‌ها وجود داشت با معارضاتی مواجه شدیم که موجب توقف کوتاه مدت عملیات عمرانی در این منطقه شد، افزود: برای اجرای این پروژه و به حداقل رساندن حفاری پس از اجرای سنگ‌فرش، نیاز به هماهنگی بیشتر با برخی دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب، برق و گاز وجود دارد.

شهردار منطقه 20 در ادامه گفت: تعاملاتی با دستگاه‌های ذی‌ربط در جهت به حداقل رساندن امکان عملیات عمرانی پس از اجرای پروژه صورت گرفت و بر این اساس پس از اجرای پروژه حرم تا حرم تنها در شرایط اضطرار حفاری صورت خواهد گرفت.

ناظم رضوی تاکید کرد: در این جلسه تصمیماتی برای استفاده از ظرفیت شورای شهر و مصوبات به‌منظور اجرای اقدامات نوسازی و نیز هماهنگی با شرکت مترو، جابه‌جایی پارکینگ تاکسی‌ها، شرکت گاز و خطوط اتوبوس‌رانی اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: با اجرای این پیاده راه بزرگ در این شهر مذهبی، نماد مشخص و با هویت ایرانی اسلامی در جنوب پایتخت و شهرری شکل می‌گیرد و جلوه و سیمای ایرانی اسلامی منطبق با ظرفیت‌های تردد زوار و ایمنی حرکت برای عابران پیاده و روانی حرکت برای خودروها را ایجاد خواهیم کرد.

ناظم رضوی بیان کرد: در راستای رفع مشکلات اجرای طرح، مقرر شد شرکت گاز در مدت 3 هفته و شرکت آب در مدت 6 هفته طرح نوسازی زیرساخت‌ها در میدان شهرری را پیگیری کنند و در این مدت نیز پیمانکار پروژه با استفاده از ظرفیت‌های شناور و باز شدن میدان کاری جدید به ادامه فعالیت پرداخته تا در زمان بندی پروژه اختلالی ایجاد نشود.

بهره‌برداری از مترو میدان حضرت عبدالعظیم(ع) تا پایان سال

جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از وجوه شورا پایش روند اجرای طرح‌ها است لذا با توجه به طرح بازپیرایی میدان شهرری و گزارش‌هایی که از روند کند اجرای پروژه دریافت کردیم برای بررسی موضوع ورود کردیم.

وی افزود: از آنجا که بازپیرایی میدان معارضینی از جمله شرکت‌های آب، گاز و برق دارد جلسه رسیدگی به موضوع به‌سرعت برنامه‌ریزی و پس از بازدید میدانی از پروژه برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری ادامه داد: معاونین شهردار تهران و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر و نیز دستگاه‌های ذی‌ربط به‌منظور سرعت بخشیدن به پروژه در جلسه حاضر و تصمیماتی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی دستگاه‌ها اتخاذ شد تا طرح در زمان مقرر به تکمیل برسد.

شربیانی با اشاره به اهمیت میدان شهرری گفت: میدان شهرری مسیر دسترسی مهمی است و با توجه به اینکه مراسمات مختلف ملی و مذهبی در طول سال در این منطقه برگزار می‌شود تکمیل پروژه باید تسریع و طرح به صورت ویژه نظارت و رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌ها و مصوبات این جلسه در حوزه پیگیری‌های ویژه شورای شهرستان ری رصد و بررسی می‌شود تا پروژه در زمان مشخص تحویل مردم شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اجرای پروژه مترو بیان کرد: بنا بر وعده معاونت ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری تهران مترو میدان حضرت عبدالعظیم(ع) تا پایان سال 1402 به بهره‌برداری خواهد رسید.

شربیانی در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه دارای 2 فاز است که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، تا 4 ماه آینده بازپیرایی میدان شهرری تکمیل می شود و در فاز دوم جلوخان میدان با تأمین منابع و پیگیری‌های ویژه اجرا و تکمیل خواهد شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه