مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آغاز برنامه های رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام از امشب

مراسم ایام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) با شعار «عرضه دین» و حضرت حمزه (ع)، در آستان حضرت عبدالعظیم (ع) از امشب آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛   معاون امور علمی و فرهنگی بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در گفتگویی اظهار داشت : امسال در ایام  رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ، معاونت امور علمی و فرهنگی آستان با تشکیل کارگروه‌ها و جلسات گوناگون ویژه برنامه‌ های متعددی را با همکاری همه بخش‌ های مختلف این آستان مقدس با شعار « عرضه دین» در این بارگاه برگزار خواهد کرد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عرفاتی با اشاره به برنامه‌ های ایام رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع) گفت : در هفته منتهی به سالروز گرامیداشت رحلت آن حضرت، سخنرانی ائمه جماعات حرم در نمازهای یومیه و از روز پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ برگزاری محفل انس با قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۸ صبح ، برگزاری هیئت نوباوگان حسینی ویژه خردسالان در تالار شیخ صدوق (ره) از ساعت ۱۵ و مراسم چراغ‌گردانی فرزندان خدام از ساعت ۱۸ صورت می  گیرد .

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  افزود: در همین روز ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم توسط حجت‌ الاسلام و المسلمین بهشتی با محوریت رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) و قرائت دعای کمیل بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با نوای حاج سعید هدایتیان و محفل انس با قرآن کریم از ساعت ۲۲ در شبستان امام خمینی (ره) و همچنین ویژه‌ برنامه قرائت دعای کمیل با نوای حاج منصور ارضی از ساعت ۲۴ در مسجد جامع آستان مقدس برپا خواهد شد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عرفاتی با اشاره به برنامه‌های جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ اضافه کرد: در این روز دعای ندبه حرم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی و قرائت دعا توسط حاج محمدرضا غلامرضازاده از ساعت ۶ صبح برگزار و از شبکه یک سیما مستقیم پخش می‌شود.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: حرکت دسته عزاداری خادمان آستان از میدان شهرری به سمت حرم مطهر حضرت سیدالکریم از ساعت ۱۷ ، آیین تعویض و اهتزاز پرچم مشکی بر فراز گنبد منور   سیدالکریم حضرت عبدالعظیم (ع) از ساعت ۱۸ و برگزاری ویژه برنامه شب وفات حضرت عبدالعظیم (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان و مرثیه‌خوانی حاج مرتضی طاهری ، حاج احمد واعظی و سید‌ محمد رضا نوشه‌ور بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان حرم مطهر از دیگر برنامه‌ های این ایام خواهد بود که روی آنتن زنده شبکه قرآن سیما خواهد رفت.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عرفاتی با اشاره به پویش قرائت زیارت‌ نامه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با اعتاب مقدسه ایران و دیگر اماکن مذهبی و مساجد ، در شب رحلت آن حضرت پس از نماز مغرب و عشاء زیارت‌نامه آن محدث والامقام به صورت همزمان در اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه قرائت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ویژه‌ برنامه‌های روز رحلت حضرت سیدالکریم (ع) مصادف با شنبه ۱۶ اردیبهشت گفت: در این روز به دعوت مدیریت حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) تجمعی با حضور استادان و طلاب ساعت ۸:۳۰ صبح در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می شود و دسته عزاداری به سمت حرم حرکت و در انتها در مراسم سوگواری حرم مطهر شرکت خواهند کرد .

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت : در روز رحلت ، برپایی دسته عزاداری دانش‌آموزان نواحی آموزش و پرورش شهرستان ری ساعت ۹ صبح از میدان شهر ری به سمت حرم و ویژه برنامه سالروز گرامیداشت رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با سخنرانی عالم فرهیخته حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان و مرثیه‌ خوانی حاج محمد‌رضا بذری و قرائت زیارتنامه توسط حاج احمد زین‌العابدین فرد و شعرخوانی حاج قاسم نعمتی از ساعت ۱۰ صبح در مصلای امام علی(ع) برپا و از شبکه قرآن سیما ، مستقیم پخش خواهد شد.

عرفاتی افزود : همچنین برگزاری مراسم عزاداری بانوان فاطمی در نگارخانه عترت حرم ویژه بانوان همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر، تولیت حرم مطهر از ساعت ۱۶ از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های این روز است.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت : در این روز تجمع و عزاداری هیئات مذهبی شهرستان ری با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین میرزامحمدی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع حرم مطهر و ویژه‌ برنامه شام رحلت با مداحی حاج نریمان پناهی از ساعت ۲۲ در صحن امام حسن (ع) پایان‌ بخش این برنامه‌ها خواهد بود.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عرفاتی اظهار داشت : با هماهنگی‌ های صورت‌ گرفته با سازمان صدا و سیما ، ویژه‌ برنامه‌های ایام رحلت به صورت زنده و تولیدی پخش می‌شود تا عاشقان آل‌ الله (ع) از طریق شبکه‌ های رادیویی و تلویزیونی میهمان این بارگاه ملکوتی شوند.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام رحلت محدث والامقام و امامزاده واجب التعظیم حضرت عبدالعظیم (ع) با دعوت از مؤمنان خداجوی و زائران برای حضور در ویژه‌ برنامه‌های این ایام، مقدم عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و برنامه‌های یاد شده گرامی داشت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.