مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

عملیات اجرایی احداث کمربندی قلعه‌نو در محور ری ـ ورامین آغاز شد

عملیات اجرایی کمربندی دوم تهران محور ری – ورامین در بخش قلعه نو شهرستان ری با حضور استاندار تهران با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد ریال در شهرستان ری آغاز شد.

آیین آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه کمربندی قلعه‌نو در محور ری- ورامین به منظور احداث 2 و نیم کیلومتر راه اصلی جهت کاهش بار ترافیکی این محور و شهر قلعه‌نو عصر امروز با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، حمید زمانی فرماندار ری، علیرضا فاتحی نژاد فرماندار قرچک، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، حسین نوش آبادی نماینده مجلس و سایر مسئولان در بخش قلعه‌نو شهرستان ری برگزار شد.

محور ری- ورامین راه مواصلاتی مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا به پایتخت است و تردد روزانه هزاران دستگاه خودرو در این محور 25 کیلومتری و به‌تبع آن رشد جمعیت در قلعه‌نو باعث شده تا این محور در محدوده قلعه‌نو ترافیک‌های دائمی داشته باشد لذا امروز عملیات احداث کمربندی شهر قلعه‌نو برای رفع مشکل ترافیک این شهر آغاز شد تا گره کور ترافیک قلعه‌نو با همت دولت سیزدهم باز شود.

خلیل محبت خواه در آغاز این مراسم اظهار داشت: امروز پس از فرآیند برگزاری مناقصات و تجهیز کارگاه توسط پیمانکار مربوطه و ارزیابی‌های کیفی کمربندی قلعه‌نو واقع در محور ری – ورامین به طول 5.2 کیلومتر آغاز شد.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل گسترش شهر قلعه‌نو و افزایش بار ترافیکی محور تهران- ورامین در محدوده شهر مذکور تداخل ترافیکی شدیدی داریم که با احداث کمربندی، جاده چهار بانده با دولاین رفت و برگشت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران برآورد هزینه اجرایی پروژه را 1500 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: رفع گلوگاه ترافیکی و نقاط پرحادثه، روان شدن ترافیک، ایمنی تردد و کاهش تصادفات، زمان سفر و آلودگی هوا از مزایای این پروژه هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تملک املاک معارض بر عهده فرمانداری ری است گفت: این پروژه جزو کارهای جهادی است و در کمتر از یک سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع تسنیم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.