مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شهردار منطقه 20؛ فرهنگ سازی و مردمی کردن گردشگری حائز اهمیت است

شهردار منطقه 20 در نشست صمیمانه با فعالان حوزه گردشگری منطقه 20 ضمن تقدیر از خدمات انجام شده در برپائی تورهای گردشگری در ایام نوروز در سطح تهران و شهرری گفت: امسال با تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان استقبال بسیار خوبی از تورهای گردشگری ری و بازدید از آثار تاریخی و باستانی ری انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛سید محمد ناظم رضوی گفت: گردشگری می بایست فرهنگ سازی و مردمی و میزبانی گردشگری می بایست اقتصادی شود و متولیان امر برنامه ریزی نمایند تا گردشگری هم برای میزبان و هم میهمان سودمند باشد.

او با بیان اینکه شهرری شهر مذهبی و گردشگری است و ساخت هتل و اقامتگاه گردشگری در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای اقامت زائران و گردشگران ضروریست، گفت: پیشنهاد می شود به منظور جذب گردشگر آئین گلاب گیری در اوسط اردیبهشت و خرداد در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) مهیا شود.

امیر قاسمی سرپرست ستاد گردشگری شهر تهران ضمن تقدیر از تلاش و خدمات دست اندرکاران برگزاری تورهای گردشگری نوروزی در منطقه 20 گفت: با بررسی بازخوردهای سامانه 137، در سال جدید استقبال خوب گردشگران از تورهای زیارتی و گردشگری شهرری را شاهد بودیم.

قاسمی ضمن تقدیر از زحمات راهنمایان مسافر در ایام نوروز افزود: به منظور بهره مندی خوب شهروندان از تورهای گردشگری قرار است از طریق سامانه 137 امکان انتخاب راهنمای مسافر برگزیده و متبحر از سوی شهروندان فراهم شود.

مهدی مالمیر معاون اجتماعی فرهنگی منطقه گفت: نگاه شهرداری تهران به حوزه گردشگری و مجموعه های تاریخی بسیار شاخص است و تورهای امسال با توجه به تقارن عید نوروز و بهار قرآن بسیار متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شد و امید است به منظور شناساندن آثار تاریخی و مذهبی ری، تصاویر این آثار در طول سال در نقاط مختلف شهر تهران اکران شود.

او با بیان اینکه برگزاری تورهای ری گردی در قالب اتوبوس گردشگری و دوچرخه سواری انجام شد، افزود : در ایام نوروز اتوبوس های گردشگری در پارکینگ حرم عبدالعظیم حسنی (ع) مستقر بودند و گردشگران با حضور راهنمایان گردشگری از اماکن تاریخی برج طغرل، آتشکده ری ،آرامگاه بی بی شهربانو، آرامگاه ابن بابویه و کارموزه سیمان ری بازدید کردند و همزمان با اذان مغرب، با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) میهمان سفره افطار حرم مطهر بودند.

این گزارش حاکی است در پایان این جلسه از تعدادی از راهنمایان تورهای گردشگری، مسئولین غرفه های راهنمای مسافر و مسئولین نمایشگاه صنایع دستی تقدیر شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه