مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

استقبال بیش از یک هزار گردشگر از اماکن تاریخی و مذهبی شهر ری در نوروز

براساس آخرین گزارشهای منتشر شده، استقبال بیش از یک هزار گردشگر از اماکن تاریخی و مذهبی شهر ری در نوروز صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ سید محمد ناظم رضوی، شهردار منطقه 20 تهران گفت: به منظور معرفی ظرفیت های تاریخی و مذهبی شهر ری، در ایام نوروز 1402 در قالب تورهای ری گردی بیش از یک هزار نفر از از آثار تاریخی و باستانی ری بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس های گردشگری از ساعت 15 در پارکینگ حرم عبدالعظیم حسنی (ع) مستقر بودند و گردشگران با حضور راهنمایان گردشگری از اماکن تاریخی برج طغرل، آتشکده ری، آرامگاه بی بی شهربانو و آرامگاه ابن بابویه بازدید کردند و همزمان با اذان مغرب، با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) میهمان سفره افطار حرم مطهر بودند.

این مسئول با اشاره به اینکه تورهای دوچرخه سواری ری گردی نوروزی نیز با هدف استفاده بیشتر شهروندان از وسایل حمل و نقل پاک و توسعه ورزش عمومی برگزار شد، افزود: شرکت کنندگان با استفاده از دوچرخه ضمن بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی ری با تاریخچه کهن ری آشنا شدند.

ناظم رضوی با اشاره به استقرار ایستگاه های راهنمای مسافران نوروزی اظهار داشت: با برپایی غرفه های راهنمای مسافران نوروزی در 6 موقعیت، پوستر و نقشه های مسیرهای گردشگری اماکن تاریخی و مذهبی ری، بسته های معرفی و تخفیف مراکز دیدنی شهر تهران از جمله اماکن تاریخی، مذهبی، موزه ها و ظرفیت های گردشگری طبیعی تهران به مسافران نوروزی عرضه شد.

شهردار منطقه 20 تهران اظهار داشت: در نوروز نمایشگاه صنایع دستی با هدف حمایت از هنرمندان و صنعتگران بومی ری شامل غرفه های گلیم بافی، منبت، سفال، شیشه گری، ترمه دوزی، دوخت های سنتی، سوغاتی های خوراکی همه روزه در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برپا شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه