مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اعلام ویژه برنامه‌های جشن نیمه شعبان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

حجت الاسلام عرفاتی ضمن اعلام برنامه‌های جشن نیمه شعبان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از پخت کیک۱۴ متری همزمان با این ایام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛حجت الاسلام و المسلمین «محسن عرفاتی»، معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) در گفت و گو با شبستان با اشاره به برنامه های حرم در نیمه شعبان گفت: درب های آستان مقدّس، شب های جمعه و تعطیلات رسمی یکسره باز می باشد و برنامه ها با حضور جمعیت و رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می گردد. همچنین در سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) صحن حرم کاملا آذین بندی شده است. ضمن اینکه با هماهنگی فرمانداری و شهرداری شهرستان ری، اطراف حرم، مبادی و میادین ورودی حرم نیز آذین بندی شده است.

وی اظهار کرد: ویژه برنامه نیمه شعبان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد هاشمیان، مدیر جامعه الازهرا (س) و قرائت دعا و برنامه احیاء شب نیمه شعبان در شبستان حرم آغاز می شود. سپس مراسم مولودی خوانی برگزار می شود. همچنین مواکبی مانند مواکب اربعین در نظر گرفته شده است که برای مردم خدمات رسانی (پذیرایی، چای، شیرینی و شربت) می کنند.

حجت الاسلام عرفاتی با بیان اینکه در روز ولادت حضرت مهدی (ع) نیز برنامه های فرهنگی ویژه ای را پیش بینی کرده ایم تصریح کرد: رسول خدا (ص) فرمود: هر کس که شب عید و شب نیمه شعبان را زنده بدارد «لَمْ‌یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ» (یعنی قلب او در روزی که قلب‌ها می‌میرد نخواهد مرد و هیچ‌ گاه دل ‌مرده نخواهد شد) بر همین اساس. در احیای شب نیمه شعبان که از ساعت 12 شب آغاز می شود، حجت الاسلام پورسیدآقایی (محقق و متخصص حوزه مهدویت)، مباحث مهدویت در زمینه احیا را مطرح خواهند کرد.

وی اظهار کرد: مقرر شده است، صبح نیمه شعبان، دسته جات و پیاده روی خانوادگی از امامزاده عبدالله (ع) به سمت حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) حرکت کنند. همچنین به مناسبت سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) کیک 14 متری پخت شده است که قبل از ظهر با آن از مردم پذیرایی می شود ضمن اینکه حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نیز در حد بضاعت خود با یک وعده شام در خدمت زوار است.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: علاوه بر موارد یاد شده، برنامه های متنوع دیگری چون برپایی 15 برنامه جشن تکلیف ویژه دختران و پسران، برگزاری حدود 15 برنامه حرم شناسی ویژه بازدیدکنندگان و گروه هایی که به حرم مطهر مشرف می شوند و انجام حدود 60 مراسم عقد ازدواج زوج های جوان در مجموعه اتاق عقد آستان مقدس، در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه همزمان با نیمه شعبان کارگاه آموزشی نقش زنان در تحکیم خانواده (ویژه بانوان) برگزار می شود، بیان کرد: همچنین آموزش فقه زندگی همراه با پرسش و پاسخ، سلسه جلسات آموزش سبک زندگی همراه با پرسش و پاسخ  وارائه برنامه های فرهنگی و آموزشی در شبکه های مجازی ایتا، سروش و روبیکا (FaAbulazim) و  برگزاری جلسات قرآن ویژه خواهران از دیگر برنامه فرهنگی در این ایام است.

حجت الاسلام عرفاتی گفت: جلسات قرآن کریم ویژه برادران از شنبه تا چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع، شبستان امام خمینی (ره) و مصلی امام علی (ع) هر روز در سه نوبت برگزار می گردد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.