مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

رزمايش پدافند پرتوي حامي 1401 سازمان هواپيمايي كشوري در شهرستان ری برگزار مي شود

جانشين رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در مديريت بحران و پدافند غيرعامل از برگزاري رزمايش پدافند پرتوي حامي 1401 سازمان هواپيمايي كشوري در روز چهارشنبه 10 اسفندماه جاري خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛

علي لطفي گفت: فارغ از مولفه زمان در سرعت بالاي ارسال مرسولات و مسافر توسط هواپيما، حمل و نقل هوايي يكي از ايمن ترين شبكه هاي حمل و نقل در دنياست و اين دو مولفه انگيزه ها را براي استفاده بيشتر از اين صنعت ايجاد كرده است و صنعت هوانوردي كشورمان در جايگاه بالايي از منظر ايمني و امنيت در سطح كشورهاي عضو پيمان ايكائو و با جابه جايي حجم سالانه حدود 30 ميليون مسافر نقش تعيين كننده اي در حوزه حمل ونقل هوايي برعهده دارد.

وي با اشاره به اينكه از اهداف ايكائو حفظ ايمني و امنيت پروازهاست و تمامي افراد بايد از بروز خطرات احتمالي اين حوزه جلوگيري كنند، افزود: توسعه صنعت هواپيمايي در دهه هاي اخير و به كار گيري فناوري ها، فرايندهاي اجرايي و زيرساخت هاي جديد در اين صنعت در كنار خلق فرصت هاي جديد خطراتي نيز در برداشته است كه ايمني فعاليت هاي اين حوزه را تهديد مي كند.

لطفي تصريح كرد: يكي از راه هاي كنترل و كاهش خطرات اين صنعت، شناسايي و مديريت عوامل ايجاد ريسك و مقابله با آنهاست بنابراين تمرين و برگزاري رزمايش راهكاري براي ايجاد آمادگي به منظور مواجه با ريسك هاي باقيمانده است.

جانشين رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در مديريت بحران و پدافند غيرعامل، افزود: بنابراين با توجه به تهديدات و مخاطرات موجود، اجراي برنامه هاي موثر مقابله با شرايط اضطراري و مديريت بحران مي تواند پيامدهاي ناشي از حوادث حمل و نقل هوايي كالاي خطرناك را كاهش دهد.

وي افزود: در اين راستا، رزمايش پدافند پرتوي حامي 1401 سازمان هواپيمايي كشوري با سناريو سقوط هواپيماي حامل مواد خطرناك و به منظور آمادگي با شرايط اضطراري و مديريت بحران ناشي از آن در منطقه شهرستان ري و توسط كميته پدافند غيرعامل و مديريت بحران سازمان هواپيمايي كشوري و با مشاركت قرارگاه پرتوي سازمان پدافند غيرعامل كشور و فرماندهي ويژه شهرستان ري، در روز چهارشنبه دهم اسفندماه جاري برگزار خواهد شد.

لطفي هدف از اين رزمايش را شناسايي آسيب پذيري ها و كاهش اثرات آن ها و همچنين، ايجاد هماهنگي بين دستگاه هاي اجرايي، امدادي، نظامي، امنيتي و كارگروه ها و تيم هاي عملياتي در مواجهه با سوانح هوايي عنوان كرد و گفت: ارزيابي و تعيين سطح ميزان آمادگي و آگاهي كليه واحدها و دستگاه هاي مشاركت كننده در مواجهه با شرايط اضطراري ناشي از حمل مواد خطرناك در صنعت هوايي و دستيابي به سرعت عمل مطلوب جهت حفظ جان كاركنان، مردم، محيط زيست، اسناد و مدارك، تجهيزات و تاسيسات و اموال در شرايط اضطراري از ديگر اهداف اين رزمايش به شمار مي رود.

جانشين رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در مديريت بحران و پدافند غيرعامل تصريح كرد: اين رزمايش به منظور، نظامند كردن تمامي فعاليت ها و آمادگي ها با اجراي رزمايش در سطح استان تهران و شهرستان ري، ارزيابي و تعيين ميزان آمادگي و آگاهي دستگاه هاي مشاركت كننده در مواجهه با شرايط اضطراري، تعامل سازنده دستگاههاي همكار با سازمان هواپيمايي كشوري در سوانح هوايي، تعامل تمامي دستگاههاي اجرايي و نيروهاي نظامي، انتظامي و امنيتي منطقه جهت صيانت از جان و مال مردم برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه رزمايش مذكور در دو مرحله دورميزي و عملياتي برگزار خواهد شد، افزود: ارتقاء سطح آموزش گروه هاي مقابله، اقدام برابر دستورالعمل هاي موجود و جلوگيري از اقدامات خودسرانه و عجولانه در مواجه با سوانح هوايي، آگاهي و آموزش كاركنان اين صنعت، ارتقاء سطح فرهنگ ايمني، ارزيابي آئين نامه ها ،دستورالعمل ها و رويه ها و طرح هاي شرايط اضطراري مد نظر قرار خواهد گرفت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.