مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

رزمايش پدافند پرتوي حامي 1401 سازمان هواپيمايي كشوري در شهرستان ری برگزار مي شود

جانشين رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در مديريت بحران و پدافند غيرعامل از برگزاري رزمايش پدافند پرتوي حامي 1401 سازمان هواپيمايي كشوري در روز چهارشنبه 10 اسفندماه جاري خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛

علي لطفي گفت: فارغ از مولفه زمان در سرعت بالاي ارسال مرسولات و مسافر توسط هواپيما، حمل و نقل هوايي يكي از ايمن ترين شبكه هاي حمل و نقل در دنياست و اين دو مولفه انگيزه ها را براي استفاده بيشتر از اين صنعت ايجاد كرده است و صنعت هوانوردي كشورمان در جايگاه بالايي از منظر ايمني و امنيت در سطح كشورهاي عضو پيمان ايكائو و با جابه جايي حجم سالانه حدود 30 ميليون مسافر نقش تعيين كننده اي در حوزه حمل ونقل هوايي برعهده دارد.

وي با اشاره به اينكه از اهداف ايكائو حفظ ايمني و امنيت پروازهاست و تمامي افراد بايد از بروز خطرات احتمالي اين حوزه جلوگيري كنند، افزود: توسعه صنعت هواپيمايي در دهه هاي اخير و به كار گيري فناوري ها، فرايندهاي اجرايي و زيرساخت هاي جديد در اين صنعت در كنار خلق فرصت هاي جديد خطراتي نيز در برداشته است كه ايمني فعاليت هاي اين حوزه را تهديد مي كند.

لطفي تصريح كرد: يكي از راه هاي كنترل و كاهش خطرات اين صنعت، شناسايي و مديريت عوامل ايجاد ريسك و مقابله با آنهاست بنابراين تمرين و برگزاري رزمايش راهكاري براي ايجاد آمادگي به منظور مواجه با ريسك هاي باقيمانده است.

جانشين رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در مديريت بحران و پدافند غيرعامل، افزود: بنابراين با توجه به تهديدات و مخاطرات موجود، اجراي برنامه هاي موثر مقابله با شرايط اضطراري و مديريت بحران مي تواند پيامدهاي ناشي از حوادث حمل و نقل هوايي كالاي خطرناك را كاهش دهد.

وي افزود: در اين راستا، رزمايش پدافند پرتوي حامي 1401 سازمان هواپيمايي كشوري با سناريو سقوط هواپيماي حامل مواد خطرناك و به منظور آمادگي با شرايط اضطراري و مديريت بحران ناشي از آن در منطقه شهرستان ري و توسط كميته پدافند غيرعامل و مديريت بحران سازمان هواپيمايي كشوري و با مشاركت قرارگاه پرتوي سازمان پدافند غيرعامل كشور و فرماندهي ويژه شهرستان ري، در روز چهارشنبه دهم اسفندماه جاري برگزار خواهد شد.

لطفي هدف از اين رزمايش را شناسايي آسيب پذيري ها و كاهش اثرات آن ها و همچنين، ايجاد هماهنگي بين دستگاه هاي اجرايي، امدادي، نظامي، امنيتي و كارگروه ها و تيم هاي عملياتي در مواجهه با سوانح هوايي عنوان كرد و گفت: ارزيابي و تعيين سطح ميزان آمادگي و آگاهي كليه واحدها و دستگاه هاي مشاركت كننده در مواجهه با شرايط اضطراري ناشي از حمل مواد خطرناك در صنعت هوايي و دستيابي به سرعت عمل مطلوب جهت حفظ جان كاركنان، مردم، محيط زيست، اسناد و مدارك، تجهيزات و تاسيسات و اموال در شرايط اضطراري از ديگر اهداف اين رزمايش به شمار مي رود.

جانشين رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در مديريت بحران و پدافند غيرعامل تصريح كرد: اين رزمايش به منظور، نظامند كردن تمامي فعاليت ها و آمادگي ها با اجراي رزمايش در سطح استان تهران و شهرستان ري، ارزيابي و تعيين ميزان آمادگي و آگاهي دستگاه هاي مشاركت كننده در مواجهه با شرايط اضطراري، تعامل سازنده دستگاههاي همكار با سازمان هواپيمايي كشوري در سوانح هوايي، تعامل تمامي دستگاههاي اجرايي و نيروهاي نظامي، انتظامي و امنيتي منطقه جهت صيانت از جان و مال مردم برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه رزمايش مذكور در دو مرحله دورميزي و عملياتي برگزار خواهد شد، افزود: ارتقاء سطح آموزش گروه هاي مقابله، اقدام برابر دستورالعمل هاي موجود و جلوگيري از اقدامات خودسرانه و عجولانه در مواجه با سوانح هوايي، آگاهي و آموزش كاركنان اين صنعت، ارتقاء سطح فرهنگ ايمني، ارزيابي آئين نامه ها ،دستورالعمل ها و رويه ها و طرح هاي شرايط اضطراري مد نظر قرار خواهد گرفت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه