مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دیدار ائمه جمعه استان تهران با جانبازان سرافراز دفاع مقدس

همزمان با روز جانباز، ائمه جمعه استان تهران با جانبازان سرافراز شهرستان‌ها دیدار و از آنها تجلیل کردند همچنین طی برنامه هایی، آیین تکریم از جانبازان سرافراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛  همزمان با سالروز ولادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز، ائمه جمعه و نمایندگان معظم له با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تعدادی از جانبازان در شهرستان های استان تهران دیدار کردند، همچنین برنامه هایی برای تکریم جانبازان سرافراز برگزار شد. 

همایش بزرگ تکریم جانبازان در قبله تهران

همایش بزرگ سالروز ولادت حضرت عباس(ع) در راستای تکریم و تجلیل از مقام شامخ جانبازان با عنوان «نخل های ایستاده» با حضور سرهنگ روح الله قنبری فرمانده پایگاه مقاومت بسیح ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع)، حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید و جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری و برخی دیگر از مسؤولان و جانبازان سرافراز به همت بسیجیان حوزه 357 و 358 در فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد.

حمیدرضا فرشیدفر فرمانده حوزه ۳۵۷ حضرت ولی عصر(عج) در این مراسم اظهار کرد: این مراسم، تجلیل و تکریم از شهدای زنده‌ای است که مجاهدت آنان در کنار همرزمان شهیدشان بی‌شک غیرقابل فراموش شدن خواهد بود و این عزیزان کسانی هستتد که همچون شمع در حال سوختن می‌باشند و نورشان هدایت‌گر مسیر شهادت و جانفشانی در راه اسلام می باشد.

وی گفت: بر همین اساس وظیفه اجتماعی خود دانستیم تا در ایام ولادت حضرت عباس(ع) شبی را در کنار این عزیزان به شادی جشن بگیریم و قدردان مجاهدت‌های آنها باشیم.

دیدار امام جمعه شهرری با جانبازان

همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز، حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری، حسین نصرالله رئیس بنیاد شهید ری و سرهنگ قنبری فرمانده پایگاه مقاومت بسیح ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور در منزل چند تن از جانبازان ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب از رشادت‌ها و استقامت جانبازان قدردانی کردند.

این دیدارها با «مصطفی رام مهربانی»، «قاسم رحمانی» و «علی پورشه» از جانبازان ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس انجام شد.

امام جمعه شهرری در این دیدارها طی سخنانی جانبازان صبور را گنجینه‌های دوران دفاع مقدس دانست و گفت: ثبت و نشر خاطرات جانبازان از دوران دفاع مقدس مصداق جهاد تبیین است.

امام جمعه موقت ورامین از جانبازان عیادت کرد

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین از طرف حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منازل تعدادی از جانبازان از رشادت، صبر و استقامت ایثارگران تجلیل کرد.

وی با حضور در منازل تعدادی از جانبازان ضمن گفت‌وگو با آنان و کسب اطلاع از شرایط زندگی و درمان، از ایثارگری و فداکاری جانبازان سرافراز دفاع مقدس قدردانی کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: وجود جانبازان و ایثارگران و تلاش و از خودگذشتگی‌های آنان نمونه بارز تبلیغ عملی برای انقلاب و نظام اسلامی به شمار می‌رود، چرا که این عزیزان از همه وجود خود در راه تبیین ارزش‌ها و آرمان و دفاع از کیان اسلامی گذشتند.

در این دیدارها هر یک از جانبازان ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و همرزمان شهیدشان، درخواست‌های خود را در حوزه‌های مختلف به‌ ویژه خدمات درمانی و توانبخشی مطرح کردند.

این جانبازان همچنین خواستار تقویت روحیه ایثارگری و مقاومت در جامعه به خصوص مراکز عمومی و دولتی و حفظ شأن و منزلت ایثارگران و خانواده معظم شهدا شدند.

آیین تکریم و تجلیل از جانبازان شهرقدس

آیین تجلیل و تکریم از جانبازان و همسران آنها همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل عباس(ع) عصر امروز در شهرقدس برگزار شد. 

عباس هزارخانی رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قدس در مراسم تجلیل از جانبازان و همسران آنها اظهار کرد: شهرستان قدس افتخار خدمت‌رسانی به ۹۰۶ جانباز را داشته که ۷۳ نفر از آنها آزاده نیز هستند. 

وی گفت: همسران صبور جانبازان نیز مورد توجه بوده و زحمات آنها ارزشمند و الگویی از مجهادت، صبوری و فداکاری در جامعه هستند. 

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس نیز در ادامه افزود: جانبازان اسوه‌های ایمان، اخلاق، تقوا، بصیرت و ایثار هستند و الگوی زندگی خود را حضرت ابوالفضل العباس(ع) قرار داده و در راهی که انتخاب کرده‌اند ثابت قدم‌اند. 

 وی با اشاره به اینکه جانبازان شهدای زنده‌ای هستند که ماندند تا حلقه وصل بین نسل‌های امروز و شهدا باشند، گفت: جانبازان یادگار شهدا و راهنمای زندگی هستند و خانواده و همسران جانبازان نیز مظهر صبوری، ایستادگی در راه حق و مجاهدت مومنانه هستند و جامعه باید بداند که مدیون چه کسانی است و مانند جانبازان و ایثارگران که به موقع به وظایف خود عمل کردند، ما هم به وقت وظایف خود را انجام دهیم.

باتوجه به پیام ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری همزمان سالروز ولادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز، دیداری با جانبازان ۷۰ درصد باحضور امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسوول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج و جانشین فرمانده نیروی انتظامی انجام شد و جانبازان سرافراز و همسران آنها آیین تکریم و تجلیل به عمل آمد. 

آیین تجلیل و قدردانی از جانبازان شهرستان ملارد 
 
همزمان با اعیاد شعبانیه و به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل(ع)، مراسم تجلیل از جانبازان سرافراز شهرستان ملارد در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر ملارد برگزار شد. 

این مراسم با همکاری مدیریت شهری ملارد و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملارد و با حضور امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای اسلامی و شهردار، ریس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسوولان شهری برگزار شد.

در این برنامه به‌منظور پاسداشت مقام جانبازان از ۱۷۰ جانباز آیین تکریم و تجلیل به عمل آمد. 

تقدیر از ۹۲ جانباز پردیسی

مراسم تجلیل از جانبازان بالای ۲۵ درصد شهرستان پردیس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با حضور ۹۲ نفر از جانبازان، سردار مسجدی سفیر سابق ایران در عراق، فرماندار، روسا و مدیران ادارات شهرستان پردیس برگزار شد.

بیرانوند رئیس اداره بنیاد شهید پردیس در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درخصوص تعداد جانبازان شهرستان پردیس، ضمن تبریک روز جانبار، اظهار کرد: تعداد جانبازان پردیس ۳۳۳ نفر است که ۱۱۲ نفر جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد و مابقی جانبازان زیر ۲۵ درصد هستند.

وی با بیان اینکه از ۳۳۳ نفر جانباز ما ۹۲ نفر در قید حیات هستند، گفت: در دولت جدید کمک هزینه بنیاد شهید به جانبازان به دوبرابر افزایش داشته است.

بیرانوند افزود: در اوایل دولت آیت‌الله رئیسی مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به جانبازان پرداخت می شد که این مبلغ امروز برای جانبازان زیر ۲۵ درصد، ۴ میلیون و پانصد و برای جانبازان بالای ۲۵ درصد ۵ میلیون و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اداره بنیاد شهید شهرستان پردیس ابراز کرد: امروز از ۹۲ نفر از جانبازان بالای ۲۵درصد  شهرستان پردیس دعوت بعمل آمد و با اهدای لوح و هدایایی از این عزیزان تقدیر شد.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه