مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دادستان ری: شعبه ویژه‌ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به دادسرای ری اختصاص یافت

دادستان شهرستان ری با اشاره به پلمب داروخانه‌‌ای در شهرری به دلیل کشف حجاب، گفت: مطابق ماده ۱۱ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، شعبه ویژه‌ای در دادسرای شهرستان ری برای رسیدگی به موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛محمدمهدی رحیمی دادستان شهرستان ری با اشاره به پلمب داروخانه‌ای در شهرری به دلیل کشف حجاب عامدانه متصدی، اظهار کرد: طی روزهای اخیر گزارشی در خصوص کشف حجاب در یکی از داروخانه‌های شهرری و اقدام یکی از شهروندان مومن و انقلابی در نهی از منکرِ به‌وقوع پیوسته و برخورد ناشایست عوامل داروخانه مذکور با آمر به معروف اعلام شد.

وی با بیان اینکه سریعاً طی دستوری به فرماندهی انتظامی شهرستان ری نسبت به حضور در محل و پلمب مکان مذکور اقدام شد، گفت: دستور مذکور در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و متعاقب به قانون مصوب سال ۱۳۹۴ صورت پذیرفته است.

رحیمی تصریح کرد: این دادستانی ضمن اعلام حمایت کامل از تمامی آمران به معروف و ناهیان از منکر که مطابق قوانین و مقررات مصوب و در راستای قانون به ادای این فریضه مهم می‌پردازند، مطابق ماده ۱۱ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر شعبه ویژه‌ای را برای حمایت از آنها اختصاص داده است.

تعیین حبس و جزای نقدی برای مزاحمان آمران به معروف

دادستان شهرستان ری افزود: وفق ماده ۹ قانون مذکور هیچ شخصی اعم از حقیقی و حقوقی حق ندارد در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کند و ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده است، علاوه بر مجازات مقرر موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه ۷ می شود.

وی در ادامه بیان کرد: اغتشاشات و حوادث امسال نقاط مثبت و منفی مختلفی داشت مهمترین نکته مثبت آن احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که مدتی کمرنگ شده بود که مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی با اقدام به این فریضه مهم در ماه‌های اخیر اهتمام خود را به آن نشان دادند. 

رحیمی در پایان تاکید کرد: در نهایت این دادستانی طی دستوری به ضابطان تحت امر خود اعلام می‌کند نسبت به ارائه خدمات حمایتی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مشاهده این اقدامات در سطح شهرستان مطابق قانون صدر الذکر عمل کنند.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.