مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری؛شهرستان ری به لحاظ همدلی، انسجام، وحدت و هماهنگی در سطح بسیار خوبی قرار دارد

جعفر شربیانی ظهر امروز در نشست مدیران ارشد شهرستان ری که به میزبانی شورای اسلامی شهرستان ری برگزار شد با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شورای شهرستان ری اظهار داشت: نزدیک به 5 دهه است که تهران به واسطه گسترش و توسعه شهرنشینی بخش زیادی از مشکلات و معضلات را به ری سرازیر و نسبت نامتوازنی را ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛وی افزود: در راستای کاهش مشکلات ناشی از همجواری تهران و ری راهکارهای مختلفی در دوره های مختلف پیشنهاد شده و برخی راه برون رفت از این معضلات را استقلال سیاسی ری یا کلانشهر دانستن این شهرستان عنوان میکنند اما با توجه به کمبود منابع موجود در کشور و مشکلات دستگاه های اجرایی به نظر می رسد که استفاده از منابع مدیریت شهری تهران راهگشا و در دسترس خواهد بود و به کاهش برخی مشکلات و معضلات کمک شایان توجهی خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در ادامه با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت شهرداری تهران در کنار همکاری هماهنگ مسئولان شهرستانی گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در حل مشکلات، چالش ها و معضلات بن بستی نداریم و در تمامی کمبودها همواره راه حلی وجود دارد که نیازمند همدلی، انسجام، وحدت و هماهنگی مولفه هایی است که در شهرستان ری در سطح بسیار خوبی قرار دارد و با هماهنگی سایر جریانات امکان اجرای اقدامات وجود دارد.

شربیانی تصریح کرد: شورای شهرستان ری در بازدید های میدانی و دوره ای از کمبودها و ظرفیت های شهرستان ری و تسلط نسبی در خصوص معضلات و مشکلات انجام شده است.

وی با اشاره به معضلات ترافیکی شهرستان ری ابراز داشت: محور ری – ورامین دارای دو گره ترافیکی بزرگ بود که اولین پروژه توسط شهرداری تهران با راه اندازی پل سه راه تقی آباد اجرایی و همچنین ترافیک جاده ری به ورامین در محدوده قلعه نو که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز بود با تصمیم گیری و پیگیری فرماندار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در زمینه رفع مشکل ترافیکی بخش قلعه نو از فرماندار درخواست داریم که پروژه کمربندی به صورت کامل اجرایی شود و در محدوده جغرافیایی پیش از قلعه نو آغاز و تا پس از این بخش کشیده شود تا مشکل ترفیک جاده های عبوری ورامین کاسته شود.

وی با اشاره به لزوم تامین آب در تمامی نقاط شهرستان ری ابراز داشت: آبرسانی به روستاهای شهرستان در حال حاضر به تبع شهرتهران و سایر شهرستان ها با مشکلاتی مواجه است و مردم از افت فشار و کیفیت نامطلوب آب گلایه دارند لذا می بایست با توجه ویزه به باز چرخانی و تصفیه آب مصرف آب مدیریت و از مشکلات کاسته شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری بیان کرد: تعریض محور اصلی در حوالی مترو شهر کهریزک و همچنین بازگشایی دسترسی مردم کهریزک به آزادراه تهران-قم که به بهانه نمایشگاه آفتاب مسدود بود، از جمله اقداماتی است که در بازدیدهای میدانی احصاء و در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران برای رفع آنهاتدابیری اتخاذ شد و از ظرفیت شهرداری تهران برای حل این مشکلات استفاده می کنیم.

شربیانی اذعان داشت: بازآفرینی میدان شهرری، پیاده راه مدرس، پل غیرهمسطح در بزرگراه شهید آوینی، احداث پارکینگ طبقاتی در ضلع جنوبی حرم و همچنین طرح پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و نیز طرح پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) است.

وی افزود: ایوان ری در جنب برج طغرل یک ظرفیت استثنایی در شهرری و البته سومین سالن همایش های بزرگ در شهر تهران است و این مجموعه فاخر در حال تعیین تکلیف شدن است و اعتقاد بنده این است که آنجا باید با یک هیات امنای حقیقی و حقوقی از مسئولین و مردم ری مدیریت شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: بودجه شهرداری منطقه ۲۰ را در سال قبل، ۱۰۰ درصد افزایش دادیم و برای سال ۱۴۰۲ نیز همین افزایش را داریم و تا یک هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری منطقه ۲۰ برای سال بعد خواهد بود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه