مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برخورد با مفسدان اقتصادی باید قاطع باشد

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرری در حرم عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: برخورد قاطعانه و بدون اغماض با مفسدان اقتصادی علاوه بر دفاع از حقوق بیت المال موجب انتشار امید در میان اقشار مختلف جامعه می شود.
وی ادامه داد: قوه قضاییه باید ضمن رسوا کردن اخلالگران اقتصادی، آنان را به گونه ای مجازات کند که درس عبرتی برای دیگران باشد.
شاهچراغی با بیان اینکه ضربه مفسدان به اقتصاد کشور کمتر از تحریم های ظالمانه نیست، افزود: کسانی که به خود جرات می دهند حقوق مردم را پایمال کنند باید تنبیه شوند.
وی با بیان حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه « جرم اختلاسگران با دیگر زندانیان فرق زیادی دارد»، گفت: این افراد حتی نباید در دوره محکومت با خانواده خود دیدار داشته باشند.
امام جمعه شهرری در ادامه سخنان خود به ١٦ مرداد روز خبرنگار و انتخابات پیش روی کشور اشاره کرد و افزود: خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند که باید در کار خود امانت داری را رعایت کنند.
شاهچراغی تاکید کرد: خبرنگاران در آستانه انتخابات که بازار سخنرانی های حزبی و جناعی داغ است باید از انتشار بسیاری از سخنرانی های که در آن مطالب غیر واقع وجود دارد امتناع کنند، چرا بسیاری از مطالب داخلی کشور می تواند خوراک رسانه های معاند باشد.
وی تصریح کرد: اخبار امید بخش و صداقت در تولیدات خبری باید در دستور کار خبرنگاران قرار گیرد.
شاهچراغی در بخش دیگر سخنان خود به سالروز ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در جامعه ما موضوع میمون و مبارک ازدواج از مسیر درست و اصولی خود خارج شده است که این امر به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی نیست.
وی با بیان اینکه بر اساس آمارها از هر سه ازدواج یکی به جدایی ختم می شود، گفت: شیوه فعلی انتخاب همسر غلط است، انتخاب شریط زندگی نباید از خیابان و فضای مجازی باشد.
امام جمعه شهرری تاکید کرد: پدران و مادران باید با ازدواج فرزندانشان از روی هوا و هوس های زود گذر به شدت مقابله کنند، ازدواج باید از روی تعقل و آشنایی خانواده ها صورت گیرد.
شاهچراغی در پایان به اقدام غیر منطقی و شتابزده آمریکایی ها در تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اینگونه اقدامات خصمانه به هیچ عنوان سازنده و با هیچ یک از قوانین بین الملی سازگار نیست.
وی عنوان کرد: این حرکت غیر منطقی آمریکایی ها نشان داد که به هیچ عنوان مذاکره با استکبار جهانی نتیجه و سودی برای کشور نخواهد داشت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.