مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اجرای نخستین “خیابان کامل” شهر تهران در منطقه 20

به گزارش انعکاس ری  ؛ فرهاد افشار با بیان این مطلب گفت: بلوار شهدای ایرانیت به عنوان اولین معبر منتخب شهر تهران برای اجرای طرح “خیابان کامل” با هدف انسان محور شدن معابر و استفاده از مدهای پاک حمل و نقلی انتخاب و عملیات اجرایی این طرح آغاز شده است.

افشار با اشاره به اینکه بلوار شهدای ایرانیت 730 متر طول دارد و عملیات اجرایی طرح خیابان کامل در مقطع عرضی این خیابان انجام می شود، افزود: این معبر به عنوان یک معبر جمع و پخش کننده، خیابان های سلمان فارسی و شهید صابونی ها را به یکدیگر متصل می کند.

 وی ادامه داد: با توجه به اینکه معبر خیابان کامل در محدوده ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) قرار دارد، علاوه بر شهروندان منطقه 20 زائران این حرم شریف که از اقصی نقاط کشور هستند، نیز از خدمات این طرح بهره مند خواهند شد.

افشار با اشاره به اینکه بخشی از بلوار شهدای ایرانیت با هدف ارتقاء سلامت شهروندان و ترویج ورزش همگانی به پیاده رو استاندارد اختصاص می یابد، افزود: مسیر رفت و برگشت درجه یک دوچرخه در دو طرف این محور نیز پیش بینی شده است که در آینده نزدیک به رینگ دوچرخه پیرامون حرم و مترو شهرری که در حال طراحی و تکمیل است، متصل خواهد شد.

شهردار منطقه 20 ادامه داد: برای ترغیب شهروندان به استفاده از خدمات خیابان کامل، امکانات رفاهی نیز لحاظ شده است و فضای سبز این محور با مساحت 2 هزار مترمربع توسعه می یابد تا شهروندان تردد لذت بخشی از این محور را تجربه کنند.

بر اساس این گزارش ایده “خیابان کامل” در علم مهندسی ترافیک و برنامه ریزی شهری برای معابر شهری طراحی شده تا موجب بهبود امنیت، کاهش هزینه های حمل ونقل، ارائه راه حل های جایگزین برای خودروهای شخصی، تشویق مردم به حفظ سلامت از طریق پیاده روی و دوچرخه سواری، ایجاد حس ایمنی در تردد، بهبود کارکردهای اجتماعی و بالابردن ارزش املاک مجاور می شود. عناصر یک خیابان کامل شامل زیرساخت پیاده مثل پیاده رو، خط عابر پیاده، جزیره های میانی و خطوط برجسته عابر پیاده، آرام سازی ترافیک یا روش هایی برای کاهش سرعت خودروهای عبوری، مسیر دوچرخه یعنی پیش بینی مسیر مخصوص دوچرخه یا شانه های عریض و امکانات حمل ونقل عمومی مثل مسیر مخصوص اتوبوس می شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.